THE SECRETS OF CONDUCTING A SUCCESSFUL OPEN LESSON
Abstract
The article describes the stages of preparation for an open lesson, the requirements that apply to an open lesson. The author shares his experience, his observations.
References
Веклич С.Н. Открытый урок как средство повышения педагогического мастерства будущего учителя технологии и предпринимательства / С.Н. Веклич, О.В. Симович // Амурский научный вестник. 2009. № 2. С. 116-119.
Гриб С.В. Существенные недостатки традиционных открытых уроков / С.В. Гриб // Учебный год. 2009. № 3(35). С. 120-126.
Глухова Т.Г. Изучение причин возникновения страха публичного выступления (возрастной и гендерный аспект) / Т.Г. Глухова // Наука и культура России. 2013. Т. 2. С. 23-25.
Каюшанова Е.В. Открытый урок по окружающему миру в 4 классе / Е.В. Каюшанова, Н.В. Сафронова, В.Ф. Мурзина // Педагогическое мастерство и педагогические технологии. 2015. № 1(3). С. 126-127.
Кинг П. Как не бояться выступать публично. Умение преодолевать тревожность и мгновенно очаровывать слушателей / Патрик Кинг. Москва, Библос, 2022. 123 с.
Лихачева О.Н. Пути преодоления страха перед публичным выступлением / О.Н. Лихачева, А.А. Павлова // Заметки ученого. 2022. № 6. С. 168-171.
Лихачева О.Н. Пути преодоления страха перед публичным выступлением / О.Н. Лихачева, А.А. Павлова // Заметки ученого. 2022. № 6. С. 168-171.
Владыкина И.К. Страх публичных выступлений и социопсихологические ресурсы личности / И.К. Владыкина // Социология. 2010. № 4. С. 115-122.
Нигматуллина Е.А. Открытые уроки и мастер-классы в рамках общешкольного проекта повышения качества образования / Е.А. Нигматуллина // Наука и образование: векторы развития : международная научно практическая конференция, Чебоксары, 23 апреля 2017 года. Чебоксары, 2017. С. 44-46.
Поташник М.М. Как подготовить и провести открытый урок (современная технология) / М.М. Поташник, М.В. Левит; М.М. Поташник, М.В. Левит. Москва : Пед. о-во России, 2010. 143 с.
Скирута А.Д. Открытый урок - урок педагогического мастерства / А.Д. Скирута // Вестник научных конференций. 2017. № 2-1(18). С. 110-113.
Тарасов А.Н. Современный открытый урок как форма самоаттестации учителя / А.Н. Тарасов // Гуманитаристика в условиях современной социокультурной трансформации : Материалы Всероссийской научно практической конференции, Липецк, 23–24 ноября 2012 года. Липецк, 2012. С. 68-71.
Титкова Т.В. Открытые уроки. 1-4 классы : подробный ход урока, игровая подача новой темы, занимательные материалы, методические рекомендации / Т.В. Титкова, Э.З. Горбачева, Л.В. Цыганок ; Т.В. Титкова, Э.З. Горбачева, Л.В. Цыганок. Москва, 2010. 287 с.
Торгашова А.С. Открытые уроки в начальных классах / А.С. Торгашова, С.Н. Березина. Ростов-на-Дону, 2008.
Тушина М.В. Методические рекомендации по проведению открытого урока / М.В. Тушина // Информио. URL: https://www.informio.ru/publications/id2941/Metodicheskie-rekomendacii-po-provedeniyu-otkrytogo-uroka
Черных И.А. Педагогические требования к открытым урокам / И.А. Черных // Современные вопросы науки и образования 21 век : сборник научных трудов по материалам Международной заочной научно практической конференции, Тамбов, 29 февраля 2012 года. Тамбов, 2012. С. 147-148.
Урусова Н.А. Организация помощи преподавателю в подготовке к проведению открытого урока при аттестации на квалификационную категорию / Н.А. Урусова // Педагогический конференциум: сборник научных трудов и материалов научно-практических конференций. 2017. № 1. С. 998-1002.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Мец Ирина Владимировна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Availability of publications based on the Creative Commons license
The journals Materials of international conferences and "Actual Problems of Pedagogy and Psychology" are open access journals, which means that all content is freely available to the user or his/her institution for free. Users can read, download, copy, distribute, print, search or link to the full texts of articles or use them for any other legitimate purposes without the prior permission of the publisher or author.
Copyright is reserved for the author without restrictions, the license applies to readers and the publisher.
Availability of publications based on the Creative Commons license
Attribution-Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
This is a human-readable summary of (and not a substitute for) the license. Disclaimer.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- «Attribution» — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- Non-Commercial — You may not use the material for commercial purposes.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
- You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation.
- No warranties are given. The license may not give you all the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.